Kendini Sevmek




Son zamanlarda filmlerde seyrettiğimiz,  kitaplarda okuduğumuz ve daha birçok yerde karşımıza çıkan "Önce kendini sevmelisin" sözü. Peki gerçekten kendini sevmek nedir? Kendimizi sevmenin bu kadar önemli olduğunu fark ettiğimiz halde neden bu eksikliğimizi dışarılarda aramaya devam ediyoruz?

Bildiğimiz bilmediğimiz birçok filozoftan psikoloğa kadar o kadar çok insan aslında biz insanoğlu için kabul görmenin ve takdir edilmenin, sevilmenin önemini vurgulamışki, ancak bunun yollarının ne çok başarılı olmak,  ne çok verici olmak, ne kendini adamak, ne de çok paraya sahip olmak olmadığını çoğu kimse onlara rağmen fark edememiş. Bir ömrü bunlar uğruna harcayarak hayati boyunca yakalamayı beklediği mutluluğun ve sevilmenin peşinde  insanoğlu koşmuş durmuş.  Peki siz aşağıdakilerden hangisini ya da hangilerini yapıyorsunuz?

Kendi ihtiyaçlarınızın önünde çocuklarınızın istekleri varsa seçiminizi hangisinden yana kullanıyorsunuz?
Ödemeleriniz olduğunu bile bile kimi mutlu etmek için elinizdeki parayı harcıyorsunuz?
Patronunuzun takdirini kazanmak için kendinizle ilgili nelerden vazgeçiyorsunuz?
Aslında görüşmek istemediğiniz bir arkadaşınıza hayır diyemediğiniz için hangi duyguyla o ortamda oluyorsunuz?
Kendi hatalarınıza karşı ne kadar affedicisiniz?
Başkalarının sizinle ilgili söylediklerinden olumlu olumsuz ne kadar etkileniyorsunuz?
Kimlerin sizden üstün olduğunu düşünüyorsunuz ya da kimlerden üstün olduğunuzu düşünüyorsunuz?
 Kimlerin istekleri sizin isteklerinizden daha önemli?
Kendi isteklerinizi yaptığınızda suçluluk duyuyor musunuz?
Iyi şeyleri hak etmediğinizi düşünüyor musunuz?
Sevdiğiniz kişinin, eşinizin ya da sevgilinizin sizden üstün olduğunu düşünüyor musunuz? Onu kaybetmekten korkuyor musunuz?
bu soruları daha da artırabiliriz, içinde üstünlük, yargılama, değersizlik, başarısızlık ve güçsüzlük olan her türlü duygunun içinde aslında kendini tam anlamıyla tanımamak, sevmemek vardır ve bu kişi gerçek anlamda kendini sevmeyi bilmiyordur. Çocukken iyi şeyler yaptığımızda sevildiysek, sanırız ki sadece karşımızdakinin iyi, doğru ve güzel dediğini yaptığımızda seviliriz ve yavaş yavaş biz olmaktan çıkıp, karşımızdaki insanlara göre kendi kişiliğimizi şekillendiririz ve bir de bakmışsınız ki siz bile kendinizi tanıyamaz olmuşsunuz.

Gelin şimdi farklı bir şey yapalım, "çok sevdiğiniz biri için ve onu kaybetmek istemediğiniz biri için neler yapıyorsunuz?" düşünelim. Çocuğunuz, eşiniz, anneniz, babanız, dostlarınız, sevgiliniz ...

Şimdi bugün kendimizi mutlu etmek için yapabileceklerimizi sıralayalım.
Çocuğunuz hata yaptığında ona sarılışınız gibi kendi hatalarınıza sarılın ve OLSUN ÖĞRENIYORUM.
Ertelediğiniz isteklerinizden birini yapmak için harekete geçin ve ŞİMDİ DOĞRU ZAMANDAYIM VE ERTELEMEYİ BIRAKIYORUM.
Başkalarından çok kendimiz için yaşayalım ve çok istediğiniz bir şeyi yaparak, BEN MERKEZİMDEYİM.
Herkesi affediyorum çünkü BEN ÇOK DEĞERLİYİM.
Korkular, öfkeler, kızgınlıklar sadece beni yavaşlatıyor ve ben bunlardan özgürleşiyorum çünkü BEN SEVGİYİM.
Kendiniz için çiçekler alın çünkü BEN RENGARENK'im.
Bedenizi olduğu gibi eksikleri ile sevin  ve TÜM PARÇALARIMLA BİR VE BÜTÜNÜM.

Diyerek tüm evrene kendinizi sevdiğinizi ilan edin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Titreşimlerle Yaşıyoruz

Lambadaki Cin

Zihin Kapısı